• Dolar Alış / Satış: 6.066 / 6.077
  • Euro Alış / Satış: 6.786 / 6.799
  • BINGOL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

SOLHAN’DA HATİMLE TERAVİH NAMAZI KILINACAK

6 Mayıs 2019
0 Yorum Yapıldı Yorum Yaz
549 defa okundu.
SOLHAN’DA HATİMLE TERAVİH NAMAZI KILINACAK

SOLHAN’DA HATİMLE TERAVİH NAMAZI KILINACAK

Ramazan Ayı vesilesi ile Solhan’da çeşitli programlar düzenlenecek. Programlar hakkında İlçe Müftülüğü tarafından yapılan duyuruda; “Bütün camilerde öğle namazından sonra Mukabele okunacaktır. Camilerdeki mukabeleye bayanlar da katılacaktır. Bütün Kur’an kurslarında bayanlara yönelik mukabele okunacaktır. Mukabeleler Saat 11:00 da başlayacaktır. Hatimle Teravih Namazı Merkez Camiinde hafız öğrenciler tarafından kıldırılacaktır. Her gün Yatsı Namazından önce bütün camilerde vaaz-irşat yapılacaktır. Camilerde devam eden çocuklarımıza yönelik Haftasonu Kursları Ramazan ayında da devam edecektir.” ifadelerine yer verildi.

HATİMLE TERÂVİH SÜNNETİ

Solhan Merkez Camii’de hatimle teravih namazı kılınacağını belirten Solhan İlçe Müftüsü Muharrem Dutar; “Ramazan ayı kulluk adına bir milattır; bir Müslüman bu ayda gündüz oruç, Kur’an tilaveti ve mukabele ile, gece de teravih namazıyla kulluk çıtasını yükselterek Allah’a daha bir yakın durmaya, kalp ve ruhun hayat seviyesine yükselerek ibadetlerini daha bir derinden ve duyarlılıkla yerine getirmeye çalışır. Teravih namazı, yatsı namazı kılındıktan sonra fecir doğuncaya kadar (imsak vakti) uzanan bir zaman dilimi içinde kılınabilir. Teravih namazını Kur’an-ı Kerîm’i en az bir kere hatmederek kılmak sünnet, birden fazla hatimle kılmak ise bir fazilettir. (Serahsî, Mebsut, 2/146.) Solhan’da Merkez camiinde ilk defa bu sünnet bu Ramazan ayında yaşatılacaktır. İmam-Hatip Lisesi hafız öğrencileri tarafından kıldırılacak hatimle teravih namazı bu açıdan çok önemlidir. Efendimiz (s.a.s.)’in sünnetini Solhan’da cemaatimizle birlikte yaşatmaya ve bu Kur’an ayını daha verimli bir şekilde geçirmeye çalışacağız. Bakınız, Rasulüllah(s.a.s.) Ramazan ayında bir gece mescide çıktı ve mescidin bir kenarında namaz kılan insanlar gördü ve sordu “Bunlar ne yapıyorlar?”orada bulunanlardan biri şöyle cevap verdi “Bunlar Kur’an’ın tamamını ezberleyememiş yani hâfız olmayanlar kimseler, Übey b. Ka’b onlara hatimle namaz kıldırıyor.” Rasülüllah (s.a.s.) bu cevaba sevinerek memnuniyet ve takdirlerini şu şekilde ifade ettiler: “Doğru yapmışlar, yaptıkları şey ne kadar güzel”. (Ebu Davut, Ramazan, 1.) Hz. Ömer(r.a.) Kur’an hâfızlarından üç kişiyi çağırmış, hepsine Kur’an okutmuş sonra okuma hızlarına göre birisine her rekatta 30, bir diğerine 25 öbürüne de 20 ayet okuyarak hatimle teravih namazı kıldırmalarını istemiştir. (Abdurrezzak, Musannef, 4/26) Sahabeden sonraki dönemlerde de teravihin hatimle kılınmasına önem verilmiştir. Ömer b. Abdülaziz kârilere (Kur’an hafızları) her rekatta on ayet okuyarak teravih namazını hatimle kıldırmalarını emretmişti. (Said İbn Sahnun, el-Müdevvenetü’l-kübra, 1/194.) İmam-ı A’zam’ın Ramazan’da gündüz bir hatim, teravihte de bir hatim olmak üzere toplam altmış bir defa Kur’an’ı hatmettiği rivayet edilmektedir.” ifadelerini kullandı.

HATİMLE KILINACAK TERÂVİH NAMAZINA DAVET

Dutar, açıklamasının devamında şunları aktardı: “Muhammed b. İsmail el-Buhari, Ramazan ayının ilk gecesinde arkadaşları, eşi dostu ve talebeleri toplanır onlara teravih namazı kıldırırdı. Her rekatta yirmi ayet okuyarak hatmederdi. Ayrıca gecenin yarısından başlayarak son üçte birine kadar olan zaman diliminde Kur’an okur ve bu şekilde de her üç gecede bir hatmederdi. Gündüz de her gün bir hatim indirir, hatmi de iftar vaktinde bitirir ve “her hatim yapıldığında müstecap (kabul olunan) bir dua vardır” derdi. (Beyhaki, Şuabu’l-imân, 2/416) Hatimle teravih geleneğinin en canlı ve en yaygın olduğu dönem olan Osmanlıda selâtin camilerinde, ulu camilerde, mahalle camilerinde kurrâ hafızlar tarafından hatimle teravih namazları kıldırılıyordu. Halk da bu namazlara rağbet ediyordu. Bazı fıkıh kitaplarında cemaatin ilgisizliğinden dolayı teravihin hatimle kılınmasının terk edilmemesi gerektiği kaydı düşülmüştür. Mesela Hanefi mezhebinin önemli kitaplarından el-Hidaye ve Mülteka’da bu husus şu şekilde ifade edilmiştir: “Cemaatin tembelliğinden dolayı hatmin terkedilmemesi gerekir. (Merginanî, el-Hidaye,1/46.) Görüldüğü üzere teravih namazını hatimle kılmak sünnet olmakla birlikte cemaatin durumuna göre kısa sureler veya üç kısa ayet okunarak da kılınabilir. İslam dini her yer ve şartta yaşanabilecek bir enginlik ve esnekliğe sahip olduğundan günümüzde uygun olan da imamın cemaatin durumunu nazar-ı itibara alarak namazı kıldırmasıdır. İmkânı ve şartları müsait olan Müslümanların teravihi hatimle kılmaları çok yerinde bir davranıştır. Bilhassa günümüzde bir sünnetin ihyasına vesile olması açısından büyük bir sevaba nail olma da söz konusudur. Solhan halkımızı Merkez Camii’nde hâfız öğrenciler tarafından kıldırılacak Hatimle Terâvih Namazına davet ediyoruz… Allah kabul etsin…”

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN